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2005-2011년 정부의 금연홍보사업 평가연구 = Evaluation of governmental PR programs for smoking prevention and tobacco control from 2005 to 2011

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dc.contributor.author최은진
dc.contributor.author서미경
dc.contributor.author박은자
dc.contributor.author이철한
dc.date.accessioned2012-05-11
dc.date.available2012-05-11
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttps://repository.kihasa.re.kr/handle/201002/8324
dc.description.abstract○ '05~’11년 정부 금연홍보사업 및 금연정책의 개괄 정리 - 정부 금연홍보사업의 체계적 분류 및 정리 - 정부 금연정책의 체계적 분류 및 정리 ○ ‘05~’11년 총괄 평가 및 향후 추진방향 제언 - 7개년 정부 금연홍보사업 평가 분석 : 홍보의 효과와 정책과의 연관성평가
dc.description.abstractThe purpose of this study was to analyse effectiveness of anti-smoking media communication campaign in South Korea. A. Highlights of legal and institutional Achievements * The Korean smoke-free policy has been actively promoted since the 1995 enactment of the National Health Promotion Act. Article 8 of the Act stipulates,'Central and local governmental organizations shall educate and inform the public about the negative impact of direct / second hand smoke and excessive drinking on their health <revised on Sep. 27, 2006>.' The Tobacco Business and Youth Protection Acts concern tobacco control laws.. * Cigarette prices increased for tobacco control (2004) With the signing of FCTC, the Korean government increased cigarette prices in December 2004 for tobacco control purposes instead of tax revenue purposes. As a part of its aggressive pricing policies, the government has decided to stop selling soldiers tax-free cigarettes by 2009. * No-smoking areas expanded (2006, 2010, 2011) The no-smoking areas have been expanded to small offices, factories, and local government buildings due to the revision of the Enforcement Regulations of the National Health Promotion Act in 2006. For the facilities that are not yet designated as 'no-smoking areas' (PC rooms, comic book stores, etc.), installation of a smoke proof wall or separation of smoking areas has been recommended. B. Mass Media Communication Campaign Themes Slogans have been in use since 2006 to propose major guidelines in smoke-free projects and antismoking advertising. ◦ 2005 : Self harm and consequence of smoking ◦ 2006 : Say truth(Oral health and smoking) ◦ 2007 : Say No (second hand smoking) ◦ 2008: Say No, save life ◦ 2009 : Smoking cessation (Don't do it by yourself, and get help to quit) ◦ 2010 : World No Tobacco Day ◦ 2011 : Non-smoking is the basic norm in public places C. Major conclusion of analysis ◦ We have to use integrated specific theme for a year's campaign. Various campaign themes does not work effectively in a year's campaign. ◦ Adoption of various TV programs in different TV companies would be beneficial in reaching various target audience. ◦ A third party evaluation of the campaign is necessary. Representative sampling is important. ◦ Outdoor advertisement would be effective if it is located in places where many people pass by.
dc.description.tableOfContents요약 1 Summary 33 제1장 서론 35 제1절 연구의 배경 및 목적 35 제2절 연구의 내용 및 방법 37 제2장 2005년-2011년 금연정책 40 제1절 금연정책 관련 법?제도 변화 40 제2절 금연정책의 흐름 43 제3절 TV 금연캠페인과 담배규제정책 47 제4절 소결 50 제3장 금연홍보캠페인 평가를 위한 이론적 고찰 52 제1절 서론 52 제2절 연구목적 57 제3절 연구내용 59 제4장 정부의 금연홍보캠페인 평가 70 제1절 정부의 금연홍보캠페인 평가의 기준 70 제2절 2005년도 금연홍보캠페인 73 제3절 2006년도 금연홍보캠페인 81 제4절 2007년도 금연홍보캠페인 92 제5절 2008년도 금연홍보캠페인 102 제6절 2009년도 금연홍보캠페인 107 제7절 2010년도 금연홍보캠페인 115 제8절 2011년도 금연홍보캠페인 124 제5장 결론 및 정책제언 133 제1절 결론 133 제2절 정책제언 134 참고문헌 137 부록 : 연도별 금연홍보사업 평가표 139 부록 1: 2005년도 매스미디어를 이용한 금연홍보 140 부록 2: 2005년도 금연광고 평가 144 부록 3: 2006년도 매스미디어를 이용한 금연홍보 147 부록 4: 2006년도 금연광고 평가 151 부록 5: 2007년도 매스미디어를 이용한 금연홍보 153 부록 6: 2007년도 금연광고 평가 157 부록 7: 2008년도 매스미디어를 이용한 금연홍보 160 부록 8: 2008년도 금연광고 평가 164 부록 9: 2009년도 매스미디어를 이용한 금연홍보 168 부록 10: 2009년도 금연광고 평가 171 부록 11: 2010년도 매스미디어를 이용한 금연홍보 173 부록 12: 2010년도 금연광고 평가 179 부록 13: 2011년도 매스미디어를 이용한 금연홍보 181 부록 14: 2011년도 금연광고 평가 183 부록 15: 옥외 광고평가 187
dc.formatapplication/pdf
dc.format.extent175
dc.languagekor
dc.publisher한국건강증진재단
dc.publisher한국보건사회연구원
dc.title2005-2011년 정부의 금연홍보사업 평가연구
dc.title.alternativeEvaluation of governmental PR programs for smoking prevention and tobacco control from 2005 to 2011
dc.typeBook
dc.type.localReport
dc.subject.keyword정부금연홍보사업
dc.subject.keyword금연캠페인
dc.contributor.affiliatedAuthor박은자
dc.contributor.affiliatedAuthor최은진
dc.type.other정책보고서
dc.identifier.localId정책보고서 2011-109
dc.subject.kihasa건강친화적 환경
KIHASA 주제 분류
보건의료 > 건강친화적 환경
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